Thursday 19 February 2009

Nu er det ved at være lidt tid siden, jeg sidst har postet, så her er en 'update' =) Jeg har haft så meget at se til, at jeg er kommet temmelig meget bagefter, men nu da mit semester er overstået, skulle der være en smule tid til at få indhentet det forsømte...

D.13-11-2008 tog jeg ind til Kyoto, for at se det Kejserlige palads (Kyoto Gosho), sammen med On-chan, Rui-chan og Priscilla (Puri-chan). Det er tilsyneladende kun åbent, meget få dage om året, så det var heldigt at jeg var her, i en af disse perioder.
Det var en solrig og varm dag - nærmest som sensommer i DK, selvom det var i November. Vejret i Kyoto er luksus =)

En vagt - meget autoritær. Bare se hans ansigt.

Hele komplekset er enormt. Det står i meget stærk kontrast til den generelt meget sammenpressede byggestil, der kendetegner Kyoto, og Japanske byer generelt.
Der var ikke nogen adgang til selve paladset, så det var kun de udendørs arealer, og parken, vi havde adgang til. Ikke desto mindre var det temmelig imponerende, og storslået. Gav mig drømme om en Japansk have, når jeg engang flytter ud af storbyen...
fra venstre: On-chan, Rui-chan og Puri-chan.

No comments: